inför Almedalen

20140624-140726-50846763.jpg

Nästa vecka åker jag till Gotland och Almedalen. Fyra härliga dagar fulla med seminarier och spännande möten väntar. För er som ännu inte besökt Visby under denna spännande vecka kan jag verkligen rekommendera det! Här finns seminarier om allt, och hela tiden.

Jag som brinner för stadsutvecklingsfrågor har fått sålla rejält för att hitta russinen i kakan – för det som just jag har nytta av. Här finns seminarier om vilka som egentligen ska bestämma hur staden ska se ut, politiker, medborgare, eller de som lyckas göra sin röst hörd mest i form av protester? Här finns seminarier om bilens plats i staden, om kollektivtrafik, om elbussar och vanliga bussar, om fotgängare, om cyklar och cykelplaner, om arkitektur, om billigt bostadsbyggande, om segregation, ja.. om allt! Jag ska medverka på Forum för Stadsutveckling, i ett seminarium som handlar om urbaniseringens utmaningar. Förutom detta kommer jag givetvis att prata om Miljöpartiets kommunpolitik i parken under Miljöpartiets dag, som i år är den 2 juli.

Förutom ny kunskap förväntar jag mig att Visby är soligt och varmt och att jag får träffa en rad nya och gamla ansikten. Vill du träffa mig och prata under någon av de dagar jag är där (mån- tors) så nås jag enklast på twitter, @maria_frisk.

One thought on “inför Almedalen

Kommentarer inaktiverade.