hur använder du Karlstad?

120_4040.jpg

Hur använder du Karlstad?

Hur skulle du vilja att det var?

Finns det något du saknar, vill utveckla eller se mer av?

Efter att vi flyttat till lägenhet närmare centrum, från att tidigare ha bott i villa i utkanten av stan, blev det tydligt att vi använder staden på väldigt många olika sätt. Jag har ju förstått det tidigare, men det blev extra tydligt när jag själv fick uppleva det. Från att tidigare ha uträttat ärenden och åkte tillbaka hem, hänger vi numera i parker, på lekplatser, ta promenader, tränar ja..  allt! Staden och stora delar av centrum har blivit vårt vardagsrum. Det kändes till en början lite märkligt och ovant, men nu känns det väldigt trevligt. 

I Karlstads centrum är det trevligt, vi har väldigt många fina parker, älven är i princip överallt och det finns gott om ytor som inte är kommersiella. Men, givetvis finns det saker att önska, och på min önskelista står: 

-Fler lekplatser för barn i olika åldrar. 

-Skatepark

-Gång- och cykelvägar som hänger ihop även i centrala delarna av stan.

-Fler matbutiker med fullsortiment i centrum

Givetvis ska man inte förutsätta att alla har samma behov och önskningar, men jag tror inte att det bara är jag som känner att vi kan jobba mer med detta. Fler barnfamiljer bor i stan, fler använder staden på det här sättet. Jag vet. Dessutom finns det pengar att tjäna. För jag är övertygad om att det även på platser där man inte nödvändigt måste konsumera något för att vara, finns en vilja att konsumera, en kaffe, lite fika..  sist men inte minst.. Det kanske är så att jag är den enda som tycker det känns onödigt att åka och storhandla med bil, men jag har lite svårt att tro det. Men jag vill gärna veta!

Berätta gärna för mig vad du skulle vilja se och hur du använder Karlstad! Här eller på mail. Kontaktuppgifter hittar du under fliken kontakt.