extraval med ett deamteam

Igår blev det klart att det i mars nästa år kommer att hållas ett extraval. Jag var, helt ärligt, inte så pepp på att valarbeta igen. Det är knappt så jag har återhämtat mig från valarbete, förhandlingar och interna diskussioner om poster och platser – som ännu inte är helt klart. På allt detta en ny valrörelse.

Men så.

Strax efter att det blivit klart att det blir nytt val, hade MP Karlstad ett förslag på reviderad budget med valrörelse inlagt, det hade gjorts en facebook-sida med info inför valet och det hade bokats valvakelokal. Flera nya medlemmar erbjöd sig att göra trycksaker och hjälpa till med vad i övrigt som nu kan behövas hjälpas till med. Och några timmar senare, så kände jag att .. banne mig, vi kör väl en vända till då!.

Det är fantastiskt att få jobba med ett så bra team. Och det är väl det som gör det värt det, att alla vill bidra till helheten, att göra det tillsammans. Vi har strax en valutvärdering klar på lokal nivå och riksorganisationen presenterade sin i helgen. Vi vet vad vi gjorde bra och vad vi kan göra bättre. ..here we go!