back in business!

Tog en välbehövlig break under helgerna. Läste inte en tidning och jobbade inte. Oansvarigt kanske ni tänker? Ja, eller väldigt ansvarsfullt tänker jag. Att se om sitt hus lite, vila på riktigt. Om kommunen eller världen gått under är jag säker på att någon ringt eller hört av sig om det.

Igår var första dagen på jobbet efter ledigheten. Blev lite rivstart. Kanske som sig bör. Arbetet under 2015 kommer jag att vilja fokusera på att ta fortsatta steg kring tillväxtarbetet och samverkan mellan olika aktörer för att Karlstad och Värmland ska bli en alltmer attraktiv stad och region. Jag tror till exempel på att det finns mycket att göra kring Innovation park, Karlstads universitet, näringsliv och kommunen. Jag tror också att vi behöver inkludera kulturen mer, på ett tydligare sätt och också se kultur som ett led i tillväxtarbetet. Jag vill också jobba vidare med stadsutvecklingsfrågor, om än på ett mer övergripande plan än tidigare. Här finns också en del samverkansvinster att göra.

Några konkreta saker för att jobba med stadens och regionens attraktivitet är givetvis både på gång och snart klara. Men det finns mer att göra och nya kliv som måste tas. Jag har några idéer som jag kommer att berätta om snart, men jag lyssnar gärna på dina också. SÅ!  Har du idéer om vad vi borde göra, så tveka inte att höra av dig!