vi orkar mer ihop

Visst är det skönt när folk drar med en på saker när man egentligen skulle legat kvar i soffan. I perioder dippar min lust för olika saker och då behöver jag en spark i baken, ett ”skärp dig”, för att kicka igång igen. Därför uppskattar jag vänner som drar med mig på träningspass och pushar mig lite mer än vad jag mäktat med själv. Som exempel. Man orkar mer ihop med andra, helt enkelt.

Och. Ja. Det är likadant med politik.

Idag kom rapporter om att jordens utveckling går åt fel håll och att det snart har gått så långt att det är kört. Okej, lite hårddraget kanske men ändå. För en person som mig, som har nån ide om att vi faktiskt kan ändra beteende och skapa förändring, blir det väl lite antiklimax. Ska vi ge upp, lägga oss ner och dö, konsumera mera, strunta i fåniga miljökrav och bara ha de lite gött i väntan på undergången? (Lite det där att ligga kvar i soffan framför tv:n)

Men.

Så finns de där.

Alla som jobbar med politik och gör skillnad på riktigt i kommuner och landsting. Bara insikten om vad andra gör, att kunna berätta om vad vi gjort och gör i Karlstad, gör att det blir så mycket enklare att göra lite till, lite mer.. ta sig upp från soffan, snöra på sig skorna och köra ett pass till. Tillsammans med andra orkar man så oändligt mycket mer. Tack för det hörrni!