att njuta sig i mål

Hm. Ja, de här träningrelaterade blogginläggen är inte många. Men ibland så. Som nu.

Häromdagen åkte jag tjejvasan. 3 mil på skidor mellan Oxberg och Mora. Bland det roligaste jag gjort. Varför då kan man ju undra?

För det första för att jag gjorde det. Jag hade en strategi för hur jag skulle göra och gjorde det. Det har inte varit oändligt med snö, men på något sätt lyckades jag pricka in träningskvällarna rätt när det väl fanns snö, och sista veckan for vi lite norröver. Dessutom finns det mycket annat man kan träna på.

För det andra för att det kändes så himla bra. Okej, det finns en del att slipa på när det gäller teknik, minst sagt. Men styrkan och konditionen räckte gott och väl. Härligt!

Sist men inte minst. Jag hade som ingångspunkt att njuta mig genom loppet, utan tankar på tider eller annat. Detta gjorde att alla spänningar släppte, jag har aldrig någonsin varit så säker varken uppför eller nedför backar som just under det här loppet. Kort och gott kan man säga att jag njöt mig i mål, på en för mig bra tid, dessutom. Om jag vill göra om det? Ja, gärna!