svar på tal

Min förrförra blogg om att vi borde planera och bygga Karlstad för framtidens karlstadsbor var väl inget som Socialdemokraterna i Karlstad hurrade över direkt. De skrev svar på tal i NWT i förra veckan, och idag publicerades mitt svar på deras inlägg.

I sak håller jag fast vid mina tidigare argument. Att jag inte tror att externhandel är det som bygger Karlstad starkt i framtiden. Jag tror inte det är det som attraherar mängder av människor att flytta hit. Jag förstår att vi inte kan ha en byggvaruhandel på stora torget men det är inte heller det jag föreslår. Visst spelar bostäder, jobb och ett intressant handelsutbud roll, men det behövs mer, mycket mer, för att stå sig i konkurrensen med större städer som växer och som börjar få ett allt mer intressant nöjesutbud, kulturliv och fysiskt attraktiva centrummiljöer. Karlstad är en bit på väg, men vi kan bättre. Heja på!